آشنایی با سيستم جاسوسي انگليس

پس از پایان جنگ جهانی دوم بطور کلی 17 بخش از سرویس اطلاعات خارجی انگلستان (MI) در وزارت جنگ وجود داشت. امروز تنها سه سازمان هستند که سرویس اطلاعاتی انگلستان را تشکیل می دهند. در ادامه جزئیاتی را درباره آنها می خوانیم. این جزئیات توسط روزنامه انگلیسی تلگراف منتشر شده است و نباید انتظار داشت به ماهیت واقعی و پشت پرده اعمال زشت و غیرانسانی این دستگاه های جاسوسی اشاره ای کند.

MI5


سرویس اطلاعات نظامی 5 (MI5) همان آژانس اطلاعات امنیت ملی می باشد که مسئول مقابله با تهدیدهای سازماندهی شده و مخفی علیه انگلستان است. فعالیت محوری این سرویس مبارزه با تروریسم هم در سطح بین المللی (بعنوان مثال القائده) و هم کشوری (بعنوان مثال IRA) است. سرویس MI5 توسط رئیس کل ژنرال جاناتان اوانس رهبری می شود و پایگاه آن در «تامس هاوس» شهر لندن استقرار دارد

MI5 کار خود را بعنوان دفتر خدمات اطلاعاتی درسال 1909 شروع کرد و توسط سر ورنون کل Vernon Kell تأسیس شد تا با عملیات جاسوسی امپراطوری آلمان در جنگ جهانی اول مقابله کند. درسال 1914 این دفتر خدماتی در خلال جنگ جذب وزارت جنگ شد و درسال 1916 تبدیل به بخش پنج سرویس اطلاعات نظامی (MI5) گردید. بیش ترین تمرکز این سرویس در مدت بین دو جنگ جهانی بر روی تهدیدهای جاسوسی بود که از جانب راستی ها (فاشیسم) و چپی ها (کمونیسم) می رسید. در طی جنگ جهانی دوم MI5 با موفقیت توانست عناصر دشمن را شناسایی کند، اطلاعات غلط به خورد دشمن دهد و از همه مهمتر به فرود هم پیمانان خویش در نرماندی درسال 4194 کمک کند. جنگ سرد دوران پرمشغله ای برای این سرویس بود چنانچه آنها باید عوامل اطلاعاتی دوجانبه) جاسوسانی که به سازمان جاسوسی دشمن نفوذ می کنند) را شناسایی می کردند بویژه «پنج باشکوه»، گروهی از فارغ التحصیلان کمبریج که پست های حساسی را در دولت به دست گرفتند. هارولد کیم فیلبی نام آشناترین آنهاست. پس از افتادن پرده آهنین (پرده ای که اروپا را پس از جنگ جهانی دوم به دو قسمت تقسیم کرد) نگرانی اصلی MI5 ایرلند شمالی و تروریسم بین المللی بوده است.

MI6


ادامه نوشته

نویسنده روزنامه شرق به انگلیس پناهنده شد

يكي ديگر از همكاران نشريات زنجيره اي، به شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب در خارج كشور پيوست.


«سام-غ» كه سابقه همكاري با نشرياتي چون اقتصاد ايران، ابرار اقتصادي، همبستگي و دنياي اقتصاد و شرق را دارد به بهانه تحصيل به لندن رفت و پس از آغاز به كار يكي از شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب و مبتذل (من و تو) به عنوان خبرنگار و مجري به اين شبكه پيوست. شبكه ياد شده با حمايت مالي يكي از خوانندگان مبتذل و فراري روزگار طاغوت (خانم گ) و برخي دوستانش اداره مي شود.

اين شبكه ماهواره اي، عمده برنامه هايش با محوريت گوگوش و فعاليت هاي او بوده و ساعات طولاني به پخش كلاس هاي اين خواننده لس آنجلسي اختصاص دارد و مخلوطي از شبكه هاي ماهواره اي تي وي پرشيا و فارسي وان مي باشد.

«سام-غ» از جمله اعضاي فعال ستاد كارگزاران در انتخابات نهم رياست جمهوري و در انتخابات سال گذشته نيز در ميان سبزها مشغول فعاليت بوده است.

نامبرده يكي از ده ها همكار نشريات زنجيره اي متعلق به جبهه اصلاحات است كه طبق روالي خاص و تعريف شده از كشور خارج و در خدمت شبكه هاي رسانه اي ضد انقلاب مقيم خارج قرار مي گيرد. هم اكنون بسياري از همكاران رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا، صداي آمريكا، راديو زمانه، گويانيوز، روز آن لاين و... را همكاران فراري نشريات زنجيره اي تشكيل مي دهد.

خبر ديگر اينكه زني به نام «ت.ا» كه از سال 2008 در ناتينگهام انگليس به سر مي برد، اخيراً براي دريافت پناهندگي، مدعي شده اگر به ايران برگردد اعدام خواهد شد! او سند ادعاي خود را، اقدام غيراخلاقي و سخيف خويش دانسته است. به گزارش «آتي نيوز» نامبرده كه خود را فمينيست معرفي كرده، اخيراً عكس ها و تصاوير مختلفي را از خود با گريم هاي مختلف (شوخ طبع، روشنفكر، روسپي! و...) منتشر نمود. نامبرده حالا مي گويد چون عكس هايي از برهنگي خود منتشر كرده، يك فمينيست مبارز!! محسوب مي شود و بنابراين انگليسي ها بايد به او هم مانند خيلي هاي ديگر كه به شيوه هاي مشابه پناهندگي گرفته اند، پناهندگي بدهند! بعد از ادعاي همجنس بازي و احتمال اعدام، اقدام اين خانم آخرين نوع از نمايش اپوزيسيون بازي براي گرفتن پناهندگي است و ظاهراً لندن از اين جهت تبديل به يك باغ وحش كامل شده است.

جاسوسی انگلیس از ایران در قالب کلاسهای آموزش آشپزی


شورای فرهنگی انگلستان در قالب کلاس درس خصوصی انگلیسی در منازل اشخاص و کلاس درس آشپزی به طور غیرمحسوس اطلاعات موردنیاز خود را کسب می کرد.

بر اساس اسناد به دست آمده از ساواک دولتهای آمریکا و انگلیس در قالب فعالیتها و موسسات فرهنگی، اقدام به جاسوسی از ایران می نموده اند.
سند زیر که از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی انتشار یافته، یکی از دهها سندی است که این موضوع را اثبات می نماید.

توضیحات: از: ساواک اصفهان
شماره 44 ـ 4457/10/و
تاریخ 28/11/44
به: مدیریت کل اداره سوم 321
درباره: انجمنهای روابط فرهنگی و بیگانگان

به طوری که استحضار دارند

ادامه نوشته

بیانیه جدید مهدی کروبی از انگلیس رسید!

روزنامه کیهان نوشت: 

واحدي سردبير روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد و مشاور كروبي كه از چند ماه قبل به انگليس رفته و با رايزني و مشورت دولت انگليس خط روزنامه آفتاب يزد را ديكته مي كرد، ديروز دست به يك اشتباه فاحش زد و يا عمداً اشتباه كرد كه ما در هر دو صورت آن را لطف خداي سبحان و اراده حضرت حق براي مقابله با كيد دشمنان مي دانيم. و مكروا و مكرالله والله خيرالماكرين...

واحدي متن دست نوشته اي را كه براي استفاده در بيانيه 22 بهمن كروبي تهيه كرده بود، اشتباهاً روي ايميل كيهان فرستاد! البته اين احتمال وجود دارد كه سازمان اطلاعاتي انگليس- اينتلجنت سرويس- عمداً و با هدف رد گم كردن دست به اين اقدام زده باشد. ولي از آنجا كه مطالب مطرح شده در اين متن با حال و هواي سران فتنه و مخصوصا مواضع اين روزهاي كروبي همخواني قابل توجهي دارد، بخش هايي از آن را منتشر مي كنيم. چرا كه در هر دو صورت، يعني اشتباه يا عمدي بودن ارسال آن روي ايميل كيهان، مي تواند آگاهي بخش و عبرت آموز باشد؛ و ... قضاوت با خوانندگان !

متن دست نوشته با اين جمله شروع مي شود؛ «جناب آقاي كروبي! متني را كه شما گفته بوديد نوشته ام و يك متن منسجم با نكات مورد نظر تهيه كرده ام تا به عنوان بيانيه منتشر كنيد...»
ادامه نوشته

همه چیز در باره روزنامه آفتاب یزد!!آفتاب یزد از لندن طلوع می کند !!!!

یزدفردا :محمد رضا شوق الشعرا:چندشب پیش، رامین، معاون معطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی شبکه دوم و در پاسخ به درخواست «یارانه» و «آگهی دولتی» منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: به روزنامه هایی که مدیرمسول در آن زیاد «کاره ای» نیست! و سردبیرشان در انگلستان بسر می برند و از آنجا سرفصل های «بی بی سی» را سرمقاله می کنند، یارانه و آگهی دولتی نمی دهند، و مظفری نیز بحث را تغییر داد و تنها به درس خواندن بعضی ها در «انگلستان» اشاره کرد و اما نگفت که سردبیر آفتاب یزد در انگلستان نیست و در ایران است!


معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
روزنامه‌اي داريم كه عامل اصلي، مغز متفكر و سردبير آن در لندن زندگي مي‌كند و لحظه به لحظه، آنچه رسانه‌هاي غرب، بي.‌بي.‌سي، صداي آمريكا و ديگر رسانه‌هاي صهيونيستي منعكس مي‌كنند همان‌ را در روزنامه‌ خود بازتاب مي‌دهد، در حالي كه در واقع مدير مسئول شخص ديگري است، اما در واقعيت مديريت در دست سردبير قرار دارد!

به گزارش فارس، محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه 2 كه با موضوع مطبوعات برگزار شد در تعريف روزنامه و مطبوعات گفت: روزنامه، مطبوعات و رسانه وسيله ارتباط جمعي است يعني بايد مجموعه را جمع كرده، افكار پراكنده را تجميع كند، اختلافات را به وحدت تبديل كرده و تفاوت‌ها را به حاشيه براند و اشتراكات را اولويت دهد.
وي اظهار داشت: روزنامه‌ها و مطبوعات بايد بينش، دانش، بصيرت و آگاهي‌هاي مفيد جامعه و مخاطب را ارتقا دهد و پاسدار حريم حرمت‌هايي باشد كه از آن جا برخاسته است.
در همه جاي دنيا رسانه‌ ركني از حاكميت تلقي مي‌شود يعني در همان جهان غرب كه آزادي مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان يك اصل مهم تلقي مي‌شود و بعضاً الگو است و خيلي از موارد را از آن‌ها تقليد مي‌كنيم. رسانه‌ها يار، ياور و حامي حاكميت و مردم هستند. يعني در حقيقت وقتي مردم حاكميتي را انتخاب مي‌كنند رسانه‌ها هرگز در صدد خدشه وارد كردن در منتخب مرد بر نمي‌آيند و به اين صورت نيست كه مردم زحمت بكشند انتخاباتي را برگزار كنند، افرادي را برگزينند و حاكم كنند بعد رسانه‌ها وظيفه خود را در تخريب آن منتخبان مردم بدانند.
رامين افزود: رسانه بايد چشم و گوش حاكميت و مردم باشد يعني در واقع حلقه واسطه بوده و نه منتخب مردم و نه منتخب حاكميت است و كار آن ايجاد ارتباط بين مردم و حاكميت است.
وي تصريح كرد: رسانه نيازهاي واقعي مردم را به حاكميت منتقل مي‌كند پاسخ‌هاي حاكميت را به مردم منتقل كرده و مفاهمه برقرار مي‌كند و ابزار جدال، تنش و كشمكش نيست.
رامين درباره ملاك‌هاي تحليل‌ اخبار

ادامه نوشته

دستپاچگي سردبير لندن‌نشين از افشاگري رامين، ماجراي ويلاي كانادا و ...

افشاگري محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ‌و ارشاد اسلامي از حضور سردبير يك روزنامه نزديك به جريان فتنه در لندن، موجب استعفاي وي از سردبيري روزنامه و بيان اظهارات از سر آشفتگي شده است.

به گزارش رجانيوز، رامين در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري هفته گذشته اظهار داشت: «سردبیر روزنامه در لندن اقامت دارد و لحظه به لحظه، آن چه رسانه‌های غرب، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های صهیونیستی منعکس می‌کنند، همان را در روزنامه خود بازتاب می‌دهد... ما تحلیل‌های بی‌بی‌سی را هر روز در این روزنامه می‌بینیم...»

اما در حالي كه معاون وزير ارشاد نامي از فرد مورد نظر خود نبرده بود، ضمير به سرعت مرجع خود را پيدا كرد و به فاصله‌ي يك روز پس از آن، مجتبي واحدي كه ماه‌ها است در لندن به‌سر برده و در ضمن هر روز نيز بدون اينكه حتي يك بار در اين زمينه به خوانندگان روزنامه توضيح يا اطلاعي داده باشد، در سرمقاله‌ها رهنمود صادر مي‌كرد، با افشاي اين خبر ناگزير از استعفا شد.

اين در حالي است كه برخلاف گفته‌هاي سردبير مستعفي آفتاب‌يزد، علت حضور او در لندن ارتباطي با ادامه تحصيل نيز ندارد، بلكه به‌دليل برخورداري وي از موهبت چندهمسري! همسر دوم او از ماه‌ها قبل وي را مجبور به ترك ايران كرده و واحدي نيز پس از انتخابات، به‌دليل ترس از امكان بازداشت، بازگشت به ايران را به تعويق انداخته بود.

سردبير حامي مستضعفين آفتاب‌يزد! كه روزنامه تحت مديريت وي با ژست مردم‌گرايي بيشترين حملات را عليه دولت انجام داده بود، علاوه بر لندن در يكي از ايالت‌هاي كانادا نيز ويلاي مجللي دارد.

واحدي كه پس از افشاگري رامين ياد استعفا افتاده و توجيهي هم براي مخفي‌كاري و نسخه‌پيچي‌هايش از لندن براي خوانندگان ارائه نكرده است، طي سال‌هاي رياست مهدي كروبي بر مجلس ششم، به‌عنوان رئيس حوزه رياست وي فعاليت مي‌كرد.

همچنين ارتباطات وي با يك نهاد امنيتي توسط عزت‌الله سحابي مورد اشاره قرار گرفته و سحابي با اشاره به رويت او در يكي از بازجويي‌هايش، وي را به‌عنوان يك عامل چندجانبه قلمداد كرده بود.

ادامه نوشته

مازیار بهارى از زندانیان آزاد شده به انگلیس رفت

مجله آمریکایى نیوزویک اعلام کرد: مازیارى بهارى، خبرنگار این نشریه در ایران، پس از آزادى از زندان اوین وارد لندن شده است.

به گزارش آینده در بیانیه نیوزویک آمده است: «ما خرسندیم اعلام کنیم که مازیار بهارى، گزارشگر مجله همزمان با تولد نخستین فرزند خود وارد لندن شده است.»

این بیانیه مى افزاید: «سردبیران نیوزویک، مازیار و پائولا گورلى، همسر وى، از دوستان، همکاران و کسانى که طى ماه هاى گذشته در سراسر جهان براى کمک به وى براى داشتن این لحظه تلاش کردند قدردانى مى کنند.»

در ادامه بیانیه نیوزویک آمده است: «تلاش هاى شما ارزشمند بوده و خانواده وى عمیقا قدردان این مسئله هستند. آنها تنها مى خواهند که پس از ماه ها جدایى و دور بودن از یکدیگر با هم باشند.»

به دنبال اعتراض ها به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهورى در ایران در خرداد و تیرماه گذشته، دهها تن از فعالان سیاسى، مدنى و روزنامه نگار از جمله مازیار بهارى در تهران دستگیر شدند.

مازیار بهارى که در چند ماه گذشته در بازداشت به سر مى برد اخیرا با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانى از زندان اوین تهران آزاد شده بود.

بهارى از سوى دادستانى عمومى و انقلاب تهران متهم شده بود که گزارش هاى نادرستى در باره انتخابات ارسال کرده و با شرکت کردن در تجمع هاى غیر قانونى و در اختیار داشتن اسناد طبقه بندى شده علیه امنیت ملى جمهورى اسلامى اقدام کرده است.مجله نیوزویک بارها این اتهام ها را رد کرده و خواستار آزادى مازیار بهارى شده بود.

بهارى داراى تابعیت دو گانه ایرانى - کانادایى است و به مدت ده سال در ایران براى مجله نیوزویک گزارش تهیه مى کرده است.دولت کانادا از آزادى وى ابراز خرسندى کرده است.

انگليس از سال 76 حامي خاتمي بود.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمد جواد لاريجاني که روز يکشنبه در دانشگاه صنعتي شريف سخن مي گفت، با اشاره به مصاديق خروج عليه ولي فقيه گفت:کساني که ساعت 11 شب 22 خرداد خود را رييس‌جمهور مملکت ناميدند يکي از مصاديق اين انحراف هستند.
لاريجاني در توضيح سخنان خود گفت: ولايت بر اساس فرمايشات معصومين داراي 4 رکن است که نخستين رکن آن داشتن دغدغه مشروعيت است يعني بايد بدانيم که در زير بيرق چه کسي هستيم و در واقع تشخيص ملاک مشروعيت سرچشمه مشروعيت حکم ولايت است.
وي تشخيص ملاک مشروعيت را دومين رکن عنوان کرد و افزود: در مرحله سوم بايد مصداق ولايت را تشخيص بدهيم و بر اساس احاديث معصومين اگر اين مصداق را نشناسيم و از دنيا برويم به مرگ جاهليت مرده‌ايم؛ چهارمين و آخرين رکن ولايت، قيام براي انجام وظايف نسبت به ولي است که به عنوان تولي و تبري از آن ياد مي‌کنيم.



در انتخابات اخير برخي خواص علي را تنها گذاشتند
لاريجاني در ادامه بيان کرد: شما دانشجويان شعار "ما اهل کوفه نيستيم،‌علي تنها بماند " را به درستي سر مي‌دهيد اما در حوادث اخير برخي از خواص "علي " را تنها گذاشتند و اين به دليل برخي از لرزش‌هايي است که وجود دارد. اما اگر مانند نماز خواندن و روزه گرفتن در پيروي از ولايت نيز با بصيرت عمل کنيم، هرگز کسي نمي‌تواند دين را از ما بگيرد.
مشاور بين الملل قوه قضاييه اولين انحراف از اصل ولايت را از دست دادن دغدغه مشروعيت خواند و گفت: در زمان طاغوت بسياري از دين‌داران از اين مسئله مهم غافل بودند که تحت حاکميت چه حکومتي زندگي مي‌کنند اما امام خميني (ره) به ما ياد داد که بايد در اين زمينه دغدغه داشته باشيم.
وي افزود: ايستادگي و خروج در مقابل ولي فقيه انحراف دوم از اصل ولايت است،اين انحراف بسيار مهلک و خطرناک است که بنا به دلايل متعددي بارها در طول تاريخ تکرار شده است و امروز نيز شاهد درجات مختلف آن در جامعه هستيم.

موسوي در ساعت 11 شب 22 خرداد کودتا را آغاز کرد
لاريجاني اظهار داشت: کساني که ساعت 11 شب 22 خرداد خود را رئيس‌جمهور مملکت ناميدند يکي از مصاديق اين انحراف هستند؛ اين افراد در واقع کودتا کردند چون کودتا به معني اين است که افرادي در قالب نظام حرکت مي‌کنند اما ناگهان با چرخشي در مقابل آن مي‌ايستند و در انتخابات شاهد بوديم که اين افراد در داخل نظام در انتخابات شرکت کردند اما از ساعت 11 شب ناگهان برگشتند.
وي اظهار داشت: بنابر اين موسوي کودتا را انجام داد اما اين ناکام ماند.
لاريجاني تاکيد کرد: اين جريانات در مقابل ولي فقيه ايستادند، در حوادث بعد از انتخابات شاهد بوديم که حرف‌هاي تندي زده شد و همين افراد به دولت مشروع و قانوني کشور تهمت فحاشي، آدم‌کشي و خيانت زدند.
وي افزود: در اين حوادث عده اي سکوت کردند، نخبگان بايد بدانند که اگر فتنه را شناختيم بايد در مقابل آن بايستيم و براي پيروي از اصل ولايت نبايد بر سر کسي منت گذاشت.
لاريجاني بيان کرد: کساني که در انتخابات رايي غير از احمدي‌نژاد داده‌اند بايد بتوانند نظر خود را بگويند چون دانشگاه جايي براي تمرين در کنار هم بودن است و با هر کسي بايد بر اساس مکتب و مشي او به مباحثه پرداخت.
لاريجاني افزود: در مباحث سياسي براي دانشجويان دو توصيه دارم اول اينکه دل خود را از هر گونه کينه نسبت به موسوي و کروبي خالي کنيد تا بتوانيد مباحث اصولي انجام دهيد و دوم اينکه با تمسک به اصل اهل بيت مباحث را دنبال کنيد تا به نتيجه درست برسيد.
وي افزود: موسوي اخيرا اعلام کرده مي‌خواهد در داخل نظام فعاليت سياسي کند و انحرافات را اصلاح کند، موسوي به حدي به برخي نمادها مي‌پردازد که به سختي مي‌توان نظر وي را در اين مورد تشخيص داد. اما بزرگترين انحراف ايستادن در مقابل نظام بودکه بايد آن را اصلاح کردچون کساني که به موسوي راي دادند از علاقمندان به نظام بودند که به موسوي به عنوان فرزند امام و انقلاب راي دادند.
وي افزود:رهبر معظم انقلاب در يکي از سخنراني‌هاي خود تاکيد کرده بود که ولي فقيه بايد در چارچوب قانون اساسي حرکت کند، حضرت امام خميني (ره) اين مسئله را رد کردند چون معتقد بودند حوزه اختيارات رهبري در قانون اساسي محدود شده است.
اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به شعار " نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران " گفت: طرح اين گونه شعارها هر چند که اساسا نادرست و اشتباه هستند، نبايد ما را از اصل ماجرا غافل کنند يعني نبايد براي چيزهاي غيرمهم دعوا کنيم و بايد بدانيم که مهم اين است که هرگز از حوزه ولايت خارج نشويم و در مقابل آن نايستيم.
لاريجاني افزود:

ادامه نوشته

شبکه جاسوسی تحت حمایت انگلیس منهدم شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، یک مرکز غیرقانونی که در راستای بر هم زدن امنیت جامعه و وحدت بین آحاد مردم اعم از شیعه و سنی در جنوب کشور با هدف به راه انداختن اختلاف و تنش قومی مذهبی اقدام به تهیه تکثیر و توزیع محصولات فتنه انگیز می‌کرد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان شناسایی و با حکم مرجع قضایی در بندر عباس پلمب و مسئول این مرکز دستگیر گردید.


مسئول این مرکز غیر مجاز ضمن برقراری ارتباط با برخی از شبکه های ماهواره‌ای ضد انقلاب و تحت حمایت مالی انگلیس اقدام به تهیه، تولید و مونتاژ فیلم های سخنرانی عناصر معاند داخل و خارج کشور نموده و به صورت لوح فشرده، نوار ویدئویی، کتاب و جزوه در سطح گسترده توزیع می‌کرده است.
بر اساس این گزارش فرد دستگیر شده به داشتن گرایش انحرافی اعتراف و در بازرسی از محل کار و منزل متهم تعدادی رایانه، دوربین فیلم برداری، ریسیور، دستگاه تکثیر و چندین هزار نوار کاست، ویدئو، سی دی و جزوات اختلاف بر انگیزه کشف و ضبط گردیده است.

حجاريان با سرويس جاسوسي انگليس در ارتباط بوده است.

نماينده دادستان تهران گفت: حجاريان دو بار با جان کين مغز متفکر انگليسي که مرتبط با نهاد ام آي شش(سرويس جاسوسي انگليس) است، ملاقات داشته است. حجاريان همچنين با يورگن هابرماس مشهورترين نظريه پرداز نافرماني مدني ارتباط داشته و با بنياد سوروس که از طراحان انقلاب مخملي است، نيز مرتبط بوده است.

به گزارش ايرنا، متن کيفر خواست انفرادي سعيد حجاريان، توسط سپهري، نماينده دادستان، در دادگاه قرائت شد
به گفته نماينده دادستان حجاريان که با قرار تامين بازداشت موقت زنداني است از جمله اتهاماتش اقدام عليه امنيت کشور به وسيله تحريک مردم، ايجاد شبهه جعل و تقلب در انتخابات و مشارکت در تهيه و تدوين سند تعاملات راهبردي و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي است.
نماينده دادستان گفت: ارتباط با عوامل بيگانه عليه امنيت کشور و ترغيب و تشويق اقشار جوان و دانشجو عليه انتخابات، تخريب دولت قانوني به وسيله سخنراني هاي مکتوب و همکاري با بي بي سي، توهين و اهانت به مسئولان نظام به ويژه مقام معظم رهبري از ديگر اتهامات سعيد حجاريان است.
نماينده دادستان مکان دستگيري حجاريان را تهران ياد کرد و دلايل اتهامات را گزارش و تحقيقات قراردگاه ثار الله، اقارير به ارتکاب اين بزه ها بيان کرد.
سپهري افزود: براساس گزارش معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله حجاريان از موثرترين افراد براي انجام اعمال غيرمتعارف و تخريب و تحريق اموال عمومي است. انتشار نامه هاي جعلي با هدف ايجاد جعل و شبهه در انتخابات و تهمت هاي کذب به نهادهاي نظام از جمله شوراي نگهبان و به کار بردن الفاظ زشت و رکيک عليه نهادها و نظام از ديگر دلايل اتهامات وي است.
نماينده دادستان اضافه کرد: حجاريان دو بار با "جان کين" مغز متفکر انگليسي که مرتبط با نهاد "ام آي شش"(سرويس جاسوسي انگليس) است، ملاقات داشته است. جان کين در سال 1994 ميلادي پروژه جامعه مدني ايران در لندن را پايه گذاري کرد و از موثرترين عوامل در لندن بوده که ماموريت هاي خارجي زيادي نيز داشته است.
نماينده دادستان اظهار داشت: حجاريان همچنين با يورگن هابرماس مشهورترين نظريه پرداز نافرماني مدني ارتباط داشته و با بنياد سوروس که از طراحان انقلاب مخملي نيز است، در ارتباط بوده است.
سپهري افزود: متهم در جهت ايجاد رعب و وحشت در مردم و ايجاد اغتشاش مردم را تحريک به ايجاد راهپيمايي در مقابل نهادها و سازمان ها کرده و به رييس جمهوري، مقام معظم رهبري و مجلس خبرگان رهبري نيز توهين هايي کرده است.
نماينده دادستان با استناد به مواد 500، 609، 610، 618، 514، 697 و 698 قانون مجازات اسلامي مصوب 1370، به لحاظ اهميت موضوع و خسارات وارده به کشور و همسويي متهم با رسانه هاي معاند نظام، درخواست محاکمه و اشد مجازات را براي حجاريان کرد

همفكري در رستوران سوفراي لندن

منابع رسانه اي از نشست يكشنبه گذشته يكي از اعضاي كميته رسانه اي ستاد انتخاباتي نامزد اول اصلاح طلبان با 3 تن از مديران شبكه بي بي سي فارسي خبر مي دهند.


براساس اين گزارش آقاي «ف» يكشنبه هفته گذشته در رستوران سوفرا كه نزديك دفتر بي بي سي فارسي در نزديكي خيابان اكسفورد قرار دارد، با رابرت بينيون، ركسانا شاپور و سينا مطلبي ملاقات كرده است. بينيون مدير بي بي سي فارسي است و دو نفر ديگر نقش سخنگو و مشاور را برعهده دارند. هر چند كه از محتواي مذاكرات گزارشي منتشر نشده اما احتمال مي رود اين ديدار با گزارش هاي چند هفته پيش مبني بر تمايل افراطيون براي راه اندازي شبكه اي ماهواره اي به كمك بي بي سي و انجام رايزني هايي در اين زمينه بي ارتباط نباشد. پيش از اين

ادامه نوشته

اعتراف کارمند سفارت انگلیس به سفراستانی

با توجه به سياست‌هاي لندن، مسائل انتخابات اخير ايران بررسي شد. در يكي از اقداماتي كه در همين راستا برگزار شد، سفرهاي استاني كاركنان سفارت تا دو روز قبل از انتخابات بود .در اين سفرها گرايشات مردم به نامزدها و ميزان مشاركت آنها بررسي مي‌شد.

ميرمحمدحسين رسام تحليل‌گر ارشد مسائل سياسي سفارت انگلستان كه در دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات حضور يافته بود،تاكيد كرد: در طول مدت زماني كه با سفارت همكاري كردم عملاَ به اين نتيجه رسيدم كه سفارت مي‌خواست بگويد اين انتخابات نقطه عطف براي اشخاصي است كه زاويه‌اي با اين انقلاب دارند.

به گزارش خبرنگار ايلنا ،در ادامه جلسه محاكمات متهمان حوادث بعد از انتخابات، ميرمحمدحسين رسام تحليل‌گر ارشد مسائل سياسي سفارت انگلستان در جايگاه متهم حضور يافت.
پس از قرائت كيفرخواست از سوي نماينده دادستان، قاضي صلواتي رئيس شعبه پانزده دادگاه انقلاب اتهام اين شخص را جاسوسي به نفع بيگانگان عنوان كرد و از وي خواست كه از خود دفاع كند.

اين متهم در ابتدا دفاعيات خود با بيان اين كه از پنج سال پيش به استخدام اين سفارتخانه درآمده است، اظهار داشت: در اين چند سال وظيفه اصلي كارمندان محلي جمع‌آوري اطلاعات و اخبار مورد نياز مقامات انگليسي و ارسال گزارش‌ها به لندن بود.
وي ادامه داد: دولت انگلستان به دليل سياست‌هاي خصمانه‌اي كه عليه ايران داشت و ترس از اين كه جمع‌آوري و اطلاعات و اخبار از طريق خود آنها بر ملا شود، به همين دليل اقدام به جمع‌آوري اطلاعات از طريق نيروهاي محلي كرد . به همين دليل به بنده و ديگر كاركنان دستور داده شده بود كه به جمع‌آوري اخبار مورد نياز انگليس بپردازيم.

اين متهم با بيان اين كه ملاقات با رابطان ايراني در رستوران و كافي‌شاپ و به هزينه سفارت انگلستان برگزار مي شد، اظهار داشت: بيشتر رابطان سفارت انگلستان افرادي بودند كه به نوعي نسبت به حاكميت زاويه داشتند كه به طور مثال مي‌توان از آقايان ليلاز، عطريانفرو شمس‌الواعظين نام برد. همچنين سفارت انگلستان براي گسترش شبكه ارتباطي خود از طريق بخش VIP استفاده مي‌كرد. در اين بخش از اشخاصي كه متقاضي ويزا بودند، يك ارتباط اوليه برگزار و بعد از بررسي افكار آنها ترتيباتي داده مي‌شد كه ملاقات بعدي نيز صورت گيرد.

وي از شوراي فرهنگي بريتانيا به عنوان يكي ديگر از بخش‌هايي كه به گسترش شبكه ارتباطي انگلستان كمك مي‌گرفت ياد كرد و گفت:‌ از مهم‌ترين اقداماتي كه در اين بخش انجام مي‌شد، مي‌توان به موضوع پروژه و بورس اشخاص اشاره كرد.
در اين بخش تلاش براي مرتبطين جديد و ايجاد بانك اطلاعاتي مي‌شد ،به طور مثال در امتحان ILTS دوهزار نفر شركت كرده اما 400 نفر قبول شدند، همين امتحان موجب مي‌شد كه آنها داده‌هايي به دست بياورند.

اين متهم ادامه داد:‌ از ديگر اقدامات شوراي فرهنگي بريتانيا تلاش و تاثيرگذاري در سيستم دانشگاه‌ها، شناسايي وجذب نخبگان و اعطاي بورسيه، تلاش در جهت دستيابي به پيشرفت‌هاي علمي كشور و كمك به NGOها بود. NGOها در اجراي سياست‌هاي خصمانه عليه ايران راهبرد ديپلماسي و به عنوان اساسي‌ترين ركن‌ها بودند.

وي تصريح كرد:سفارت‌هاي انگلستان در تهران سالانه بودجه بالغ بر 300 هزار پوند براي كمك به NGOها دريافت مي‌كرد كه در اين راستا دبير دوم سياسي سفارت انگلستان از همه فعال‌تر بود.
وي در ادامه سخنان خود به نقش شبكه BBC اشاره كرد و گفت:‌ اين شبكه كه در حدود شش ماه قبل از انتخابات آغاز به كار كرد بيشتر براي اين تاسيس و به راه انداخته شده بود تا نفوذ بيشتري در ايران يافته و بتواند بخشي از مخاطبان ايراني را تحت تاثير برنامه خود قرار دهد. اين شبكه به القاي سياست‌هاي دولت انگلستان مي‌پرداخت و در برنامه‌هايي مثل برنامه نوبت شما بر بحث تقلب در انتخابات تاكيد مي‌كرد.

اين متهم تصريح كرد: تحركات سفارت انگلستان در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم به حدود چهار ماه قبل از انتخابات باز مي‌گردد. در اين جلسه كه با حضور ديپلمات‌ها و كاركنان بخش سياسي برگزار شد با توجه به سياست‌هاي لندن، مسائل انتخابات اخير ايران بررسي شد. در يكي از اقداماتي كه در همين راستا برگزار شد، سفرهاي استاني كاركنان سفارت تا دو روز قبل از انتخابات بود .در اين سفرها گرايشات مردم به نامزدها و ميزان مشاركت آنها بررسي مي‌شد.

وي افزود: انگلستان از ما خواسته بود كه توجه خاصي به سپاه، بسيج و ديدگاه‌هاي فرماندهان آنها داشته باشيم و اين كه آيا فرماندهان آنها گرايش خاصي به نامزدها دارند يا خير.
اين كارمند بازداشت‌شده سفارت انگلستان از جمله ديگر فعاليت‌هاي اين سفارتخانه در موضوع انتخابات را پيدا كردن رابط هائي در ستاد انتخاباتي نامزدها اعلام كرد و گفت: در اين راستا دبير اول سياسي سفارتخانه انگلستان براي ملاقات با نامزدها تلاش‌هاي وسيعي كرد. دبير دوم سفارت انگلستان نيز به عنوان توريست به ستاد موسوي و احمدي‌نژاد در قم و رشت رفته بود و دبير اول آنان نيز با برخي از وابستگان حزب اعتمادملي و روساي دفاتر ستادهاي ميرحسين موسوي ديدار كرد.ما همچنين با يكي از مشاوران موسوي در مورد مسائل انتخابات و حوادث پس از آن ارتباط‌هايي داشتيم.

وي با اشاره به نتيجه انتخابات ادامه داد: نتيجه انتخابات براي سفارت انگلستان بهت‌آور بود ،به همين دليل در اولين گزارش ارسالي به لندن بر ادعاي تقلب از سوي يكي از كانديداها تاكيد شد.
اين متهم به تجمعات بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: طبق دستور سفارت از كارمندان محلي خواسته شده بود در تجمعات غيرقانوني حضور داشته باشند و همچنين در اين تجمعات دبير اول و سوم سياسي سفارت در تجمعات خيابان سنايي و مطهري رفته بودند. كاردار انگليس در راهپيمايي خيابان انقلاب حضور داشته و دبير سوم مطبوعاتي سفارتخانه نيز حد فاصل مطهري و شريعتي حضور مي‌يافت. همچنين دبير اول سياسي سفارت احدي از كارمندان محلي درخواست كرده بود كه از شب تا صبح در خيابان مانده و از آثار تخريب اموال عمومي گزارشي تهيه كند.

وي ادامه داد: در دوره بعد از انتخابات هر روز ساعت 9 صبح سفير انگلستان با اعضاي بخش سياسي اعم از ديپلمات‌ها و كارمندان ملاقات و آخرين خبرها را از وقايع بعد از انتخابات گرفته و طي گزارش‌هايي به لندن ارسال مي‌كرد. لندن نيز از ما خواسته بود كه علاوه بر جمع‌آوري اخبار و اطلاعات تجمعات بعد از انتخابات اسامي بازداشت‌شدگان را به آنها اعلام كنيم.
وي تلاش براي ملاقات با چهره‌هاي شاخص وابستگان نامزدها و جويا شدن نظر‌آن كانديداهاي معترض تلاش براي مصاحبه با اعتراض‌كنندگان به نتيجه انتخابات و بررسي اين كه معترضين به چه ميزان به دستورات مقام معظم رهبري خصوصاَ بعد از نماز جمعه توجه مي‌كنند، از ديگر برنامه‌هاي سفارت بعد از برگزاري انتخابات اعلام كرد و گفت: در طول مدت زماني كه با سفارت همكاري كردم عملاَ به اين نتيجه رسيدم كه سفارت مي‌خواست بگويد اين انتخابات نقطه عطف براي اشخاصي است كه زاويه‌اي با اين انقلاب دارند. آنها اعلام مي‌كردند كه در صورت بروز مشكل از حمايت اروپائيان برخوردار خواهند بود.

وي در پايان دفاعيات خود گفت: از عملكرد گذشته خود به شدت نادم هستم و از شما و ملت عذرخواهي و تقاضاي بخشش دارم و قول مي‌دهم در جبران مافات تمام تلاش خود را بكار گيرم.
در ادامه اين جلسه وكيل مدافع وي در جايگاه حاضر شد و گفت: اتهام موكل جاسوسي به انگلستان مطرح شده است. وي توضيحات مناسبي را به وزارت اطلاعات داده و با آنها همكاري خوبي داشته است، به همين دليل خواهان تخفيف در مجازات وي هستم.
اين وكيل دادگستري افزود: با توجه به اين كه عنصر جرم جاسوسي قصد ضربه زدن به نظام است اما موكل من هيچ‌گاه چنين قصدي را نداشته است لذا خواهان تصحيح اين عنوان مجرمانه و فرصت يك هفته‌اي براي تكميل دفاعيات خود هستم.

قاضي صلواتي با درخواست وكيل اين متهم موافقت و به وي يك هفته فرصت داد كه به تنظيم دفاعيات بپردازد

افرادی با پاسپورت انگليسي در جریان اغتشاشات اخیر در تهران دستگیر شدند .

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در پاسخ به پرسشي درباره بمب گذاري هاي اخير اظهار کرد: در ابتدا از همه  شما تشکر مي کنم که تلاش مي کنيد اطلاعات صحيح را به سمع مردم عزيز ايران برسانيد.


وي ادامه داد:  جريان هاي مختلفي عمدتا وابسته به صهيونيست ها و غيرصهيونيست ها از اوايل امسال براي يک سلسله انفجارات تا زمان انتخابات برنامه ريزي کرده بودند که بحمدالله در دو سه مرحله دستگير شدند که بخشي از اطلاعات مربوط به آن به اطلاع مردم رسيد; چنان که يکي دو سه مورد آن در دو سه ماه پيش اعلام شد که در ارديبهشت ماه و اوايل خردادماه دستگير شدند و بمب هاي آنها نيز کشف شد و همه  عوامل شان دستگير شدند.
وزير اطلاعات گفت:  اتفاقي که چند روز پيش در حرم امام رخ داد، در ادامه  همان قضايا بود، در واقع در ادامه  راه کساني بود که مي خواستند در حسينيه  ارشاد در روز انتخابات بمب گذاري کنند و دستگير شدند، يا همان کساني که مي خواستند در چيذر بمب گذاري کنند که شناسايي شدند. هم چنين گروهي در شرق کشور مي خواستند اقداماتي انجام دهد تا روز انتخابات که با کمک نيروي انتظامي و ساير نيروهاي مستقر در شرق کشور شناسايي و دستگير شدند.
وي گفت:  يک گروه نيز قصد داشت در تبريز در جريان سخنراني يک کانديدا اخلال به وجود آورد. متاسفانه عوامل اين جريان در يکي از ستادهاي آنها نفوذ کردند و تحت عنوان حاميان يک نامزد مي خواستند جلسه نامزد ديگر را در تبريز به هم بريزند که آنها نيز دستگير شدند.
محسني اژه اي افزود:  برخي ديگر نيز که سابقه  شرارت داشتند از جمله در جنوب و در اهواز و قصد داشتند اقداماتي انجام دهند که قبل از انجام هر اقدام ديگري شناسايي شدند.
وي همچنين شايعه بمب گذاري در متروي تهران را رد کرد.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين پرسش که اين بمب گذار ها و ناامني ها چقدر به خارج از کشور مربوط بوده و بيگانگان در آن دخالت داشته اند؟ هم گفت: ناامني ها دو جور است; يک سري به صورت برنامه ريزي شده و نرم است که از دو سال قبل شروع شده بود و ما در مورد آنها اطلاع رساني کرديم و گفتيم کساني در راستاي انقلاب نرم و مخملي دستگير شدند که در مورد آن ها در يکي از جلسات توضيح دادم .
وي گفت:  علاوه بر اين که عده اي مساله اغتشاشات را به صورت نرم پيگيري مي کنند که عمدتا غربي ها و آمريکايي ها و صهيونيست ها اين مساله را دنبال و حمايت مي کنند، در اين چند ماه اخير به ويژه چند هفته قبل از انتخابات گروه هاي تابلودار ضدانقلاب وارد شدند که برخي عوامل آن ها در اغتشاشات اخير بازداشت شدند. شما نيز برخي از آنها را از طريق رسانه  ملي ديديد.
محسني اژه اي ادامه داد:  کساني که اين اغتشاشات را سازماندهي مي کردند در مورد آن ها تصميم گيري مي کردند و مجريان اغتشاشات بسياري از آن ها دستگير شدند .
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا خبرنگاران خارجي نيز در اين ارتباط دستگير شده اند گفت: يکي دو نفر که تحت عنوان جمع آوري اطلاعات پنهان، اقداماتي انجام مي دادند دستگير شده اند، نه به عنوان خبرنگار که يک نفر آنها دستگير شده و يک نفر آنها وسايلش ضبط و جمع شده و قرار است در موردشان تحقيق شود.
اژه اي در پاسخ به اين پرسش که مجموعا چند نفر در اين حوادث دستگير شده اند گفت: برخي دستگيري ها ،  دستگيري هاي کف خياباني است که در روز اغتشاش انجام شده و ممکن است بسياري از آنها همان روز و فردا آزاد شوند; بنابراين دستگيري ها دو دسته هستند; يک دسته کساني هستند که فريب خورد ه اند و ممکن است برخي نيز به خيابان آمده باشند که صف آنها از صف ضد انقلاب و اغتشاش گران جدا باشد، ولي احيانا دستگير شده اند. در اين مورد ممکن است در آن روز دستگيري ها زياد باشد ولي تعداد زيادي از آن ها همان روز يا فرداي آن روز آزاد مي شوند; اما عده اي نيز هستند که فرماندهي دارند و در واقع اغتشاشات را فرماندهي مي کنند و کاملا براي آتش زدن ، تخريب و اقدامات ضدامنيتي به صورت تشکيلاتي عمل مي کنند که توسط نيروهاي انتظامي و وزارت اطلاعات شناسايي شده اند و تعدادشان زياد نيست.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا از وابستگان به کانديداها کسي دستگير شده است نيز گفت: منظور از وابستگان به کانديداها چيست؟
خبرنگاران گفتند منظور اين است که در ستادهاي آنها مشغول به کار بودند.
اژه اي گفت: بله . اگر منظور از وابستگي اين باشد تعدادي از آنها که حتي بعضا جز» اصلي اين ستادها بودند دستگير شده اند.
وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين که برخي اعضاي ستادهاي کانديداها به انگلستان رفت و آمد داشته اند و در آستانه انتخابات از انگليس آمده اند و اکنون در آستانه بازگشت هستند، آيا از اين افراد نيز کسي دستگير شده است ؟ گفت: يکي از کشورهايي که در اين زمينه متاسفانه عليه کشور ما تبليغات سنگيني انجام داد و علاوه بر تبليغات، يک سلسله کارها بر خلاف ضوابط ديپلماتيک توسط نيروهايي که در داخل کشور و همانجا داشت، انجام داد، انگليس بود. شما ديديد که بي بي سي فارسي نيز چه اقداماتي انجام داد.
وي گفت:  افرادي نيز دستگير شدند که با پاسپورت انگليسي بودند و در اغتشاشات اخير نيز بي نقش نبودند.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين پرسش که اين اغتشاش گران چه موقع به مردم معرفي مي شوند، اظهارکرد: اين اقدام بايد با نظر قاضي صورت بگيرد. در حين تحقيقات مقدماتي اين کار نمي تواند صورت بگيرد; چرا که خلاف قانون است و بعد از تحقيقات مقدماتي با نظر دادگاه و هر موقع که دادگاه اعلام کند مي شود آن ها را معرفي کرد.
وي در پاسخ به اين سوال که چه توصيه اي به مردم داريد نيز گفت: مردم بايد هوشيار باشند. ما بايد افرادي را که اعتراض دارند و به صورت قانوني صحبت هايشان را بيان مي کنند از کساني که اغتشاش گر هستند و مي خواهند امنيت مردم را مختل کنند، جدا کنيم.
وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگاري مبني بر اين که مسووليت اين خون ها و اتفاقات انجام شده با کيست؟ گفت:  بدون ترديد اين مساله بر گردن مسببان اين قضيه است; کساني که برخلاف قانون و توصيه دلسوزان انقلاب مردم را دعوت به راهپيمايي در خيابان مي کنند در حالي که برخي از اين مسائل سو»استفاده مي کنند و اموال مردم را آتش مي زنند و به آنها آسيب مي رسانند.
وزير اطلاعات در پايان با بيان اين که راهکار قانوني براي بيان اعتراضات وجود دارد، افزود: احتياجي به راهکارهاي جديد نيست و بايد از مسير قانوني اعتراضات بيان و پي گيري شود.

"ريگي" در کفش "انگليس"

بر اساس مدارک کشف شده ماموران ايراني از خانه هاي تيمي اعضاي گروهک ريگي و عوامل تروريست آن ، معلوم شد که آنان نيازهاي تسليحاتي خود را از منابع انگليسي تامين مي کنند.

ترور يعني وحشت و تروريست کسي است که وحشت آفريني کند و از آن رو منفور است که هدف يا اهدافش کور است به اين علت که غالبا مردم بيگناه اصلي ترين قربانيان آن هستند.اقدامات تروريستي گروهک عبدالمالک ريگي در زاهدان از قاعده بالا مستثني نيست بويژه که اکنون بعنوان يک اقدام ايذايي و متکي بر حمايتهاي بيگانگان ، مردم مظلوم سيستان و بلوچستان را آماج خود قرار داده است.
عمليات تروريستي اخير در زاهدان در چند سطح قابل تفسير و تعبيراست ، نخست ، همان که در بالا اشاره شد يعني هدف گيري مردمي که اتفاقا جزو محرومترين قشرهاي اجتماعي ايران هستند ، در اين حال اين اقدام با وجود آنکه ممکن است اهداف ايذايي عليه نظام جمهوري اسلامي را لحاظ داشته باشد ، خرابکاري عليه مردمي است که به لحاظ جغرافيايي و بنيه اقتصادي در رديف محرومترين مردم قرار مي گيرند.
اين در حالي است که دولت طي سالهاي اخير کوشش کرده است با جذب سرمايه گذاريها همچنين افزايش سطح توزيع منابع و امکانات استان ،‌ تغييراتي را در جهت محروميتهاي اين استان ايجاد کند.
اقدام تروريستي گروهک عبدالمالک ريگي مي کوشد با ايجاد بي ثباتي در منطقه مانع هرگونه پيشرفت در استاني شود که دولت براي ارتقاء موقعيت آن مستعد است بنابراين مي توان يکي از دلايل عمليات تروريستي در اين استان را خرابکاري در روند توسعه سيستان و بلوچستان دانست. بديهي است پيامد چنين وضعي نيز بطور مستقيم منافع مردم محروم و مظلوم اين استان را هدف قرار مي دهد.
سطح ديگر برداشت از انگيزه اقدامات تروريستي در اين استان را بايد در جديت نظام جمهوري اسلامي براي مقابله با ترانزيت قاچاق مواد افيوني دانست که متاسفانه در زمان حاضر مردم و نيروهاي نظامي و انتظامي بيشترين هزينه آن را مي پردازند.
واضح است که اقدامات تروريستي در اين استان معمولا در پي تلاشهاي موفقي انجام شده است که قواي ايران در مرزها براي جلوگيري از ترانزيت مواد افيوني بعمل آورده اند و از اين رو با چنين اقدامات تروريستي تلاش مي شود هزينه تصميمات اجرايي دولت ايران هر چه بيشتر بالا برود.
در اينجا نکته حايز توجه اين است که

ادامه نوشته

دستگيري تیم جاسوسی انگلیس در ایران

عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس گفت: تعدادي خبرنگار انگليسي با همكاري نمايندگان سفارت انگليس در تهران، قصد راه‌اندازي شبكه گسترده‌ جاسوسي در ايران را داشتند كه يك تيم از اين شبكه در تهران دستگير شدند.

 

محمد كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به نقل از يك مقام عالي‌رتبه اطلاعاتي با اشاره به دستگيري چند تبعه انگليس در ايران گفت: تعدادي تبعه انگليس تحت پوشش "خبرنگار" در شبكه كورپوراسيون بي‌بي‌سي به فعاليت در خاك ايران مشغول بودند و قصد عضو گيري از خبرنگاران ايراني براي رسيدن به اهداف جاسوسي خود را داشتند كه با تسلط مسئولان اطلاعاتي ايران پيش از عضو‌گيري شناسايي و دستگير شدند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه اين افراد به جاسوسي متهم شده‌اند، افزود: خبرنگاران انگليسي قصد داشتند با همكاري نمايندگان سفارت انگليس در تهران، در ايران شبكه گسترده‌ جاسوسي راه‌اندازي كنند كه يك تيم از اين شبكه در تهران دستگير شده‌اند و افراد ديگر اين گروه زير نظر ماموران اطلاعاتي ايران قرار دارند.

بالاخره انگليس اعتراف كرد

روزنامه ی انگليسي تایمز برای نخستین بار فاش کرد که دستگیری ملوانان بریتانایی بر خلاف آنچه وزیر دفاع در 16 ژوئن 2007 گفته بود در آبهای عراق صورت نگرفته بود، بلکه در آبهایی که در مورد مالکیت عراق بر این آبها توافق بین المللی وجود ندارد صورت گرفته بود.

این...

ادامه نوشته