یگان ویژه دفاع سایبریˈ وابسته به وزارت دفاع انگلیس که اخیرا تاسیس شده است، هکرهای حرفه ای را استخدام خواهد کرد.

سرهنگ ˈمایکل وایتˈ رییس یگان ویژه دفاع سایبری دوشنبه شب در یک برنامه
تلویزیونی گفت که حتی هکرهایی که در دادگاه محکوم شده اند نیز در صورت عبور
از فیلترهای امنیتی می توانند به استخدام این یگان درآیند.
وی در
برنامه ˈنیوزنایتˈ که از شبکه 2 تلویزیون ˈبی بی سیˈ پخش می شود، افزود: ما
در روند استخدام نیرو برای این واحد بیشتر بر قابلیت های توسعه ای افراد و
نه خصوصیات فردی آنان تمرکز خواهیم داشت.
سرهنگ وایت اظهارداشت:
بنابراین اگر حتی هکرهایی که سابقه محکومیت قضایی دارند، بتوانند از
فیلترهای امنیتی بگذرند و قابلیت های مورد نظر ما را داشته باشند، ممکن است
بتوانند در این واحد فعالیت کنند.
فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس
نیز در این برنامه تلویزیونی از طرح به کارگیری هکرها در یگان ویژه سایبری
دفاع کرد و گفت: البته ما هر پرونده را بطور مجزا و بر اساس شرایط آن بررسی
خواهیم کرد... سابقه قضایی می تواند بر اساس ویژگی هایی نظیر زمان ارتکاب
جرم، نوع جرم و نوع مجازات تعیین شده مورد بررسی قرار گیرد. ما نمی توانیم
به کارگیری این گونه افراد را بطور کلی رد کنیم.
وزیر دفاع انگلیس برای نخستین بار اوایل مهرماه از طرح این کشور برای تاسیس ˈیگان ویژه دفاع سایبریˈ خبر داد.